Polikistik Over Hastalığı Tanısında Yeni Bulunan Hormon: Irisin

Polikistik Over Hastalığı (PCOS), kadınların yaklaşık %12’sinde gözlenen bir hormonal düzensizlik durumudur. Polikistik over hastalığı, düzensiz adet görmeye neden olabileceği gibi, kadının vücudunda artmış erkeklik hormonlarının (Androjenler) salgılanmasına da yol açabilmekltedir.

Bu nedenle kadınlarda ovulasyon (yumurtlama) problemlerine neden olup, tedavi edilebilir kısırlık nedenlerinin başında gelmektedir. Polikistik Over hastalığının nedeni henüz tam olarak aydınlatılmış değildir ve henüz durumu tam olarak düzeltecek bir tedavisi de yoktur. 55. Avrupa Pediatrik Endokrinoloji Kongresinde sunulan bir araştırmada genç populasyon üzerinde irisin hormon düzeylerinin ölçümü ile polikistik over hastalığının tanısının erken dönemde ve daha kolay saptanabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca vücutta üretilen bu hormon üzerine yapılacak ileri araştırmalar ile irisin seviyesinin düşürülmesine yönelik çalışmalarla tedavisinde de rol oynabileceğini belirtmişlerdir.

1.  Czyzyk KPA, Meczekalski TSB. New markers of insulin resistance in polycystic ovary syndrome. J Endocrinol Invest. 2016. doi:10.1007/s40618-016-0523-8.
  2. Bacopoulou F, Serum Irisin Concentrations in Lean Adolescents with Polycystic Ovary Syndrome, 55th European Society for Pediatric Endocrinology Congress,  Hormone Research in Pediatrics Volume 82 Supplement.