Tekrarlayan Gebelik Kayıplarında Tiroid Hastalıkları

TSH düzeyi yüksek olan hastalarda gebelik kayıplarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenden dolayı tüp bebek yapılmadan önce hastalarda tiroid hastalığının var olup olmadığı araştırılmalıdır. TSH 5 üzeri tespit edilen hastalarda endokrin konsültasyonu istenmeli ve ilaç başlanmalıdır. Bu şekilde erken gebelik kaybı veya gebelik hiç olmaması gibi tiroid hastalıklarına bağlı olan riskler minimalize edilebilecektir. Tabii tiroid hastalıklarının birçok çeşidi vardır. Buna bağlı olarak da bazı türleri böyle bir sakınca yaratmamaktadır. Ancak TSH değeri yüksek olduğu takdirde bu şekilde bir tedbir almak anlamlı sonuçlar verecektir. Gebe kaldıktan sonra da tiroid hastalığının olması düşüklere, kansızlığa, preeklampsi dediğimiz tansiyon yüksekliğine giden hastalığa ve plesantanın rahim duvarından ayrılmasına neden olabilmektedir. Bebek tarafında ise ani bebek ölümleri, erken doğumlar, düşük kilolu bebekler ve zeka ile ilgili sorunlara yol açabilmektedir. Dolayısıyla bu hastalığın mutlaka tedavisi gebe kalmadan önce ve gebelik sırasında yapılmalıdır.