Acil Kontrasepsiyon (Ertesi Gün Hapı) Nedir ve Nasıl Kullanılır

Bazı durumlarda acil kontrasepsiyon gerekebilir. Korunmasız bir ilişki sonrası, prezervatif yırtılması veya uygunsuz kullanımı, cinsel istismar sonrası gibi durumlarda acil kontrasepsiyon (acil doğum kontrol hapı ve ya yöntemi) gerekmektedir.

Acil kontrasepsiyon yöntemleri nelerdir?

Korunmasız bir ilişki sonrası 120 saate (5 gün) kadar ertesi gün hapı veya Rahim içi araç (spiral, RIA) uygulaması ile acil kontrasepsiyon sağlanabilir.

Ertesi Gün Hapı Nedir? Nasıl Kullanılır?

Ertesi gün hapı doğum kontrol haplarının farklı dozda ve farklı pozolojide uygulanmasıdır. Her ne kadar. 120 saatte kadar kullanılabilir olduğu belirtilse de, korunmasız ilişkiden sonra mümkün olan en kısa zamanda alınması doğru olacaktır. 72 saate kadar alınan ertesi gün haplarının %89 etkinlikle gebeliği önleyebileceği bildirilmiştir.

Ertesi Gün Haplarının Zararları (Yan Etkileri) Var mıdır?

Ertesi gün hapları, menstrüel düzensizlik, memelerde gerginlik ve dolgunluk hissi, uyuşukluk, baş ağrısı, bulantı ve kusmaya neden olabilir. Akılda tutulması gereken bir nokta da eğer ertesi gün hapı alındıktan 2 saat içerisinde kusma olursa ilacın etkinliği düşebilmektedir. İlacın kullanımına engel bir durum olup olmadığı açısından doktor önerisi ile alınması tavsiye edilmektedir.