Gebeliğe giden yol her zaman pürüzsüz değildir. Yaş, hayat tarzı veya tıbbı problemler kısırlığa neden olabilir, bu genellikle bir yıllık korunmasız ve düzenli seksüel aktivite sonrasında gebelik elde edilememişse tanımlanır. Kısırlığa neden olan faktörler tek kişide veya eşlerin her ikisinde birden olabilir, ancak bazen herhangi bir neden bulunamayabilir. Gebe kalabilme beceriniz aşağıdaki soruların cevaplarına göre belirlenir. Doktorunuz size ve eşinize olası nedenleri ve tedavi seçeneklerini anlatırken, kendinizi suçlu hissetmekten veya suçlayıcı olmaktan kaçının.

Yeterince sağlıklı sperm var mı?

Bir erkek, bir kadının yumurtasını dölleyebilecek olgunlukta ve yeterince aktif sperm üretebilmelidir.

Yumurtlama gerçekleşiyor mu?

Düzenli bir şekilde bir kadının yumurtası, yumurtalıklardan her ay atılmalıdır ki, yumurta ve sperm buluşabilsin.

Sperm ve yumurta buluşabiliyor mu?

Buluşabilmeleri için, spermin ve yumurtanın,  erkek ve kadın üreme organlarında rahat taşınıyor olmaları lazımdır. Her iki yolun engel olmadan açık olması gerekir.

Cenin yerleşebiliyor mu?

Bir cenin kendisini rahim iç tabakasına yerleştirebilmelidir.

Yaş kısırlığa neden oluyor mu?

Kadınlar yaklaşık, iki milyon olgunlaşmamış yumurta ile doğarlar, ancak çoğu olgunlaşmayı ve olgunlaşıp çatlamayı başaramaz. Yaklaşık 35 yaşında, yumurtaların sayısı ve kalitesi üremeyi etkileyecek kadar düşer. Bu eğilim, yaklaşık 40 yaşından sonra daha da hızlanır.  Hormon seviyeleri de, üremeyi etkiler. Bu sebeple, siz 35 yaşında bir kadınsanız uygulamalar geciktirilmemelidir. Bir erkek hayatı boyunca sperm üretebilir, bu sebeple çoğunlukla yaş erkek için bir kısırlık sorunu yaratmaz.