Tüp Bebek Tedavisinde Yumurta Olgunlaşmasına Yardımcı Olunabilir mi?

Kronik bir hastalık olan Endometriozis,  kronik karın ağrısı, düzensiz adet kanamaları ve tüp bebek başarısızlıklarına neden olup, kadınların %10’unu etkilemektedir. Tüp bebek tedavilerinde endometriozis saptanan hastalarda sıklıkla rastlanabilen yumurta olgunlaşma probleminin nedeni için Southampton Universitesinde düzenlenen bir çalışmada, vücutta anti-oxidant madde olarak etki gösteren melatonin ve resveratrol kullanımı ile yumurta hücreleri üzerinde endometriozisin gösterdiği negatif etkiyi azalttığı gösterilmiş ve Kasım 2016 tarihinde yayınlamışlardır. Kısırlığın en önemli nedenlerinden biri olan endometriozisin yumurta hücrelerinin olgunlaşması üzerine kötü etkisinin anti oxidant madde olan melatonin ve resveratrol kullanımı ile  azaltılmış olması gelecekte bu tedavilerin endometriozis tanısı alan hastalarda veya yumurta olgunlaşma problemi yaşayan tüp bebek tedavi başarısızlığı gösteren hastalarda kullanılabileceğini ortaya koymuşlardır.

REFERANS:

1. Hamdan M, Jones KT, Cheong Y, Lane SIR. The sensitivity of the DNA damage checkpoint prevents oocyte maturation in endometriosis. Sci Rep. 2016;6:36994. doi:10.1038/srep36994